Wystąpienia publiczne bez tremy
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób lepiej radzić sobie z wystąpieniami przed dowolnego rodzaju publicznością, jak wykorzystywać swoje atuty i pracować ze zjawiskiem tremy.
Szkolenie skierowane jest do osób, które w swojej pracy spotykają się z sytuacjami wymuszającymi na nich występowanie przed grupą osób i prezentowanie przed nimi swojej opinii, efektów pracy, itp., jak również do osób odczuwających tremę przed wygłaszaniem prelekcji, wykładów, prowadzeniem szkoleń i innych form publicznych wystąpień.
Uczestnicy: menedżerowie wszystkich szczebli, liderzy zespołów, kierownicy projektów, pracownicy działów marketingu i PR.
Czas trwania: 2 dni
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu przeprowadzania dobrych wystąpień publicznych, a w szczególności:
- zarządzania zjawiskiem tremy
- wykorzystywania osobistych cech i predyspozycji do uatrakcyjniania wystąpień
- przygotowywania jakościowych wystąpień
- radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w czasie prezentacji
- budowania własnego stylu prezenterskiego
Metody szkoleniowe:
- Case study (przykłady filmowe, przykłady z praktyki uczestników, omówienia benchmarków)
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Zadania z teatru improwizowanego
- Ćwiczenia technik aktorskich
- Prezentacje uczestników rejestrowane za pomocą kamery video
- Zadania indywidualne i grupowe (m.in. role-play)
- Dyskusje
Program szkolenia:
- Wprowadzenie
- Jakość w wystąpieniach publicznych
- Charakterystyka dobrego wystąpienia
- Specyfika różnych typów wystąpień
- Style prezenterskie
- Trening radzenia sobie z tremą
- Oswajanie obaw związanych z wystąpieniami publicznymi
- Identyfikowanie i eliminowanie destrukcyjnych myśli i zachowań
- Wzmacnianie pewności siebie
- Reagowanie na trudne i nieprzewidziane sytuacje
- Zasady wystąpień publicznych
- Przygotowanie wystąpienia
- Dopasowanie do potrzeb publiki
- Punkt koncentracji i cele wystąpienia
- Autentyzm w prowadzeniu
- Zasada ograniczonej kontroli
- Zasada niejawnego przebiegu
- Koncentracja, uptime i flow
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Autodiagnoza prezentera
- Praca z kamerą i sesja informacji zwrotnych
- Istota zasobów osobistych i cech charakterystycznych prezentera
- Podsumowanie i zakończenie
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- przeanalizować wystąpienie publiczne pod kątem adekwatności stylu, formy i merytoryki
- przygotować się do przeprowadzenia wystąpienia na określony temat
- zidentyfikować i zminimalizować swoje obawy i destrukcyjne myśli i zachowania związane z wystąpieniem
- wprowadzać swój umysł w stan koncentracji i uważności
- wskazać słowa i zachowania, które służą dobremu wystąpieniu i które je osłabiają
- uatrakcyjnić swoje dotychczasowe wystąpienia wprowadzając do nich poznane zasady i wskazówki
- odnaleźć się w nietypowej lub trudnej sytuacji w czasie wystąpienia
- wskazać swoje indywidualne prezenterskie cechy charakterystyczne