Wystąpienia publiczne bez tremy

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób lepiej radzić sobie z wystąpieniami przed dowolnego rodzaju publicznością, jak wykorzystywać swoje atuty i pracować ze zjawiskiem tremy.


Szkolenie skierowane jest do osób, które w swojej pracy spotykają się z sytuacjami wymuszającymi na nich występowanie przed grupą osób i prezentowanie przed nimi swojej opinii, efektów pracy, itp., jak również do osób odczuwających tremę przed wygłaszaniem prelekcji, wykładów, prowadzeniem szkoleń i innych form publicznych wystąpień.


Uczestnicy: menedżerowie wszystkich szczebli, liderzy zespołów, kierownicy projektów, pracownicy działów marketingu i PR.


Czas trwania: 2 dni



Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu przeprowadzania dobrych wystąpień publicznych, a w szczególności:


  • zarządzania zjawiskiem tremy
  • wykorzystywania osobistych cech i predyspozycji do uatrakcyjniania wystąpień
  • przygotowywania jakościowych wystąpień
  • radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w czasie prezentacji
  • budowania własnego stylu prezenterskiego



Metody szkoleniowe:


  • Case study (przykłady filmowe, przykłady z praktyki uczestników, omówienia benchmarków)
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Zadania z teatru improwizowanego
  • Ćwiczenia technik aktorskich
  • Prezentacje uczestników rejestrowane za pomocą kamery video
  • Zadania indywidualne i grupowe (m.in. role-play)
  • Dyskusje

 


Program szkolenia:


  1. Wprowadzenie

 

  1. Jakość w wystąpieniach publicznych

 

  • Charakterystyka dobrego wystąpienia
  • Specyfika różnych typów wystąpień
  • Style prezenterskie

 

  1. Trening radzenia sobie z tremą

 

  • Oswajanie obaw związanych z wystąpieniami publicznymi
  • Identyfikowanie i eliminowanie destrukcyjnych myśli i zachowań
  • Wzmacnianie pewności siebie

 

  1. Reagowanie na trudne i nieprzewidziane sytuacje

 

  1. Zasady wystąpień publicznych

 

  • Przygotowanie wystąpienia
  • Dopasowanie do potrzeb publiki
  • Punkt koncentracji i cele wystąpienia
  • Autentyzm w prowadzeniu
  • Zasada ograniczonej kontroli
  • Zasada niejawnego przebiegu
  • Koncentracja, uptime i flow
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna

 

  1. Autodiagnoza prezentera

 

  • Praca z kamerą i sesja informacji zwrotnych
  • Istota zasobów osobistych i cech charakterystycznych prezentera

 

  1. Podsumowanie i zakończenie

 

 

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:


  • przeanalizować wystąpienie publiczne pod kątem adekwatności stylu, formy i merytoryki
  • przygotować się do przeprowadzenia wystąpienia na określony temat
  • zidentyfikować i zminimalizować swoje obawy i destrukcyjne myśli i zachowania związane z wystąpieniem
  • wprowadzać swój umysł w stan koncentracji i uważności
  • wskazać słowa i zachowania, które służą dobremu wystąpieniu i które je osłabiają
  • uatrakcyjnić swoje dotychczasowe wystąpienia wprowadzając do nich poznane zasady i wskazówki
  • odnaleźć się w nietypowej lub trudnej sytuacji w czasie wystąpienia
  • wskazać swoje indywidualne prezenterskie cechy charakterystyczne